12 mars 2014

Naturkort

Sista tiden har jag sett så många fina kort som haft tema natur att jag ville göra ett jag också. Papprena jag använt är från en äldre kollektion av Heartfelt Creations. Alla deras papper är väldigt naturinspirerade. Jag ville att kortet skulle ge känslan av mossa och skog och jag är nöjd med resultatet.
 

Jag har använt min älskade fjärils-die av Tim Holtz. Den är perfekt på såna här projekt. De gröna fjärilarna var vita från början. När jag precis hade börjat scrappa köpte jag en hel förpackning såna här fjärilar och trots att jag använt ganska många finns det massor kvar. Jag hade glömt bort dem så det var en trevlig återupptäckt att hitta dem. Jag färgade dem med Peeled Paint Distress Ink och torrembossade dem.

Blommorna är från Petaloo. De har jag också haft länge för jag kunde inte hitta något bra sätt att använda dem. Men de är perfekta på naturkort. Jag stämplade lite också med en bladstämpel. De små prickarna inuti cirkeln är gjorda med en stylus som jag satte mot stämpeldynan och sedan mot pappret.

19415

2 kommentarer: