30 juni 2014

Tänker på dig

Träden är gjorda med en die från Simon Says Stamp, det är deras eget märke. Jag stansade ut den med papper gjort av riktigt trä och färgade alla de små löven med Distress Inks i olika gröna färger. Himlen är ett papper från Glitz och gräset från Graphic 45, ett av deras 6x6 paper pads som jag faktiskt gillar bättre än deras större för att de innehåller enfärgade papper också.

Den som är uppmärksam ser missen jag gjorde. När hela kortet var klart fick jag för mig att det skulle vara snyggt med några stämplade hörn och så råkade jag vända på stämpeln i det nedre högra hörnet så att hörnet blev vänt inåt kortet. Det är då man har lust att slå sig själv med något hårt i huvudet. Det fanns inget snyggt sätt att rädda kortet utan jag fick skarva med en bit papper och stämpla om helt enkelt. Det får vara ett av de där korten man inte skickar ut ;)

Här är träddien från Simon Says Stamp (ALL SEASONS TREE Dies S175):


Och här är träpappret, det heter Cherry Wood Veneer paper:



Stämpeln ser ut så här och kommer från Hero Arts (MESSAGE WITH FLOURISH CL738):



1 kommentar:

  1. Den dien hade jag inte sett tidigare :) jätte läckert blev kortet.. snygga stämplar också :D

    SvaraRadera